onsdag 10 december 2008

ska leva ett längre liv

ja, nu har jag bestämt mig. Jag ska göra ett riktigt bra försök den här gången. Jag ska sluta röka och leva ett längre och friskare liv! tänk så mycket bra saker det finns med att sluta? tex

* leva ett friskare liv
* ekonomin förbättras - dyrt att röka
* lukt och smaksinne fungerar bättre - maten smakar mer
* flimmerhåren återbildas
* tröttheten minskar
* antalet förskyldningar minskar
* risken för kärlkramp & blodpropp minskar
* riken för lungcancer & hjärtinfarkt minskar.

ja.. ni ser! har suttit och läst en del om detta. jag säger inte att jag verkligen kommer att lyckas! Men jag ska fan försöka! Jag lovar.

Jag vill ju inte bli som han på bilden..


aja =) önska mig lycka till iallafall. nog om det.. just nu sitter jag och gör absolut ingenting. Jag vill sova, men jag kan inte.. men jag ska upp om sex timmar? så ska pallra mig i sängen snart och göra ett försök! Ska ta och läsa lite av en bok som jag har lånat! "räcker det om jag älskar dig?" - heter den! Den verkar bra. Sen håller jag på att leta ögonbrynsplockaren, den lyckas alltid försvinna när jag behöver den, blir fan tokig om jag inte hittar den! ska söka en gång till. Den brukar oftast ligga helt synligt, men ändå missar man den? det är alltid så för mig när jag ska leta något. Det ligger framför ögonen på mig men jag ser den ändå inte. Irriterande detdär! nåja.. Ikväll har då tobias varit hos mig, ojojoj så sjuk min gosse är :/ han kan knappt prata. Själv mår jag bättre, men har inte fått den värre förskyldningen ännu, och jag hoppas att jag inte får den heller, vem vill bli sjuk nu när det snart är jul? inte jag iallafall! Får hoppas att jag klara mig! Men iaf, vi har sett på film, tio orsaker till att jag hatar dig. tror jag att den hette? Den var ganska bra =) sen har vi bara myst på, spelat lite kort åså :) men nu, ska jag ta och avrunda. Jag skriver imorgon, :D sov gott, pussssar!

Inga kommentarer: